سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون از صفین باز مى‏گشت ، به گورستان برون کوفه نگریست و فرمود : ] اى آرمیدگان خانه‏هاى هراسناک ، و محلتهاى تهى و گورهاى تاریک ، و اى غنودگان در خاک اى بى کسان ، اى تنها خفتگان اى وحشت زدگان شما پیش از ما رفتید و ما بى شماییم و به شما رسندگان . امّا خانه‏ها ، در آنها آرمیدند ، امّا زنان ، به زنى‏شان گزیدند . امّا مالها ، بخش گردیدند . خبر ما جز این نیست ، خبرى که نزد شماست چیست ؟ [ سپس به یاران خود نگریست و فرمود : ] اگر آنان را رخصت مى‏دادند که سخن گویند شما را خبر مى‏دادند که بهترین توشه‏ها پرهیزگارى است . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :0
کل بازدید :719
تعداد کل یاداشته ها : 5
103/2/29
5:45 ع

تقدیم به قلبهایی که به عشق معبود یکتا و در انتظار عیسی مسیح علیه السّلام می تپند ...

  ادامه مطلب:

جالب توجه است که فرهنگ پرستش خورشید و بزرگداشت میلادش در 25 دسامبر و نماد درخت همیشه سبز تنها به میترائیسم بازنمی گردد. در اینجا، نمونه ای را متذکر می شویم. نمرود، فرمانروای بابل، آنچنان شخصیتی شیطانی داشت که گفته می شود با مادرش به نام سمیرامیس ازدواج کرد. بعد از مرگ نمرود، مادرش که همسرش هم بود، بقای روح نمرود را تبلیغ کرد. سمیرا میس مدعی شد که درختی همیشه سبز به طور ناگهانی از تن? یک درخت مرده رشد کرد.او می گفت که نمرود در سالگرد تولدش هر ساله به این درخت همیشه سبز می آید و هدایایی در زیر آن می گذارد. تولد نمرود روز 25 دسامبر بود. با این حیله های سمیرامیس وی ملکه و اله? بهشت نامیده شد و نمرود، پسر آسمانی و در واقع پسرخورشید( یکی از خدایان بابلیان به نام Baal )،خوانده شد. و چنین بود که پرستش مادر و پسر آغاز گردید، سنتی که بعدها در میان مسیحیان با پرستش مریم و عیسی علیهم السّلام رواج یافت.(دیوید مایر David J.  Meyer، مرکز بین المللی کشیشی آخرین کصور، Last Trumpet Ministries International، ویسکانسین، آمریکا Wisconsin, US؛ ویلهلم ولفارد ‌ Wilhelm J Wolfaardt ،‌ مرکز بین المللی روحانی میراث عبری Hebraic Heritage Ministries International، اوهایو، آمریکا Ohio, US)

 

نکت? مهم اینست که در عین حالی که بازرگانان و اسیران جنگی تمدن ها و فرهنگ ها را اشاعه می دادند، ولی حقیقت امر اینست که رهبر و پیشوای تمامی مشرکان در هر جای دنیا و در هر زمان که باشند، ابلیس است در نتیجه جای تعجب وجود ندارد که اساطیر و نمادهای فرهنگ های مشرکان تا این حد شبیه به هم می باشد.حضرت ابراهیم  علیه السلام از منطقه ای  مشهور به بابل جهت جلب نظر مشرکان خورشید پرست چنین فرمودند:

 

فَلَمَّا رَأَى الشَّمْسَ بَازِغَةً قَالَ هَـذَا رَبِّی ...

پس آن هنگام که (ابراهیم) خورشید درخشان را دید، گفت: این خدای من است...

سپس برای اثبات صحیح نبودن این باور ادامه دادند:

 

فَلَمَّا أَفَلَتْ قَالَ یَا قَوْمِ إِنِّی بَرِیءٌ مِّمَّا تُشْرِکُونَ 78

إِنِّی وَجَّهْتُ وَجْهِیَ لِلَّذِی فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ حَنِیفًا وَمَا أَنَاْ مِنَ الْمُشْرِکِینَ 79

و چون آن(خورشید) ناپدید گردید،گفت: ای گروه مشرکان من از آنچه شما شریک خدا قرار می دهید بیزارم. من با ایمان خالص روی به سوی خدائی آورم که آفرینند? آسمانها و زمین است و من از مشرکان نیستم. (قرآن، سور? انعام 6، آیات 78و 79)

 

 

آنچه مجموعاً در این نوشتار بیان کردیم، تنها نمونه ای است مستند از یک تحریف در میان هزاران تحریف وارد شده از فرهنگهای کیهان پرستی در تعالیم حضرت عیسی علیه السلام؛ تحریفاتی ریشه ای که به مرور الوهیت عیسی علیه السلام، اعتقاد به خدای پدر و خدای پسر، تثلیث و ... را تثبیت نمود. مستندات عرضه شده به وضوح نشان می دهند که چگونه یک سنت مشرکان قرن هاست به عنوان سنتی الهی عرضه شده است. آن هنگام که آخرین پیامبر الهی صلی الله علیه و آله و سلم که همه ی پیامبران و اوصیای پیشین علیهم السلام بشارت ایشان را داده بودند، آمدند، تمامی بشریت را مجدداً به صراط مستقیم فراخواندند و در حین تأیید هم? پیامبران الهی، با آیات قرآن متذکر شدند که متأسفانه پیروان آنان به عقائد کفر آلود پیشینیان خود نزدیک شده اند:

 

... ذَلِکَ قَوْلُهُم بِأَفْوَاهِهِمْ یُضَاهِؤُونَ قَوْلَ الَّذِینَ کَفَرُواْ مِن قَبْلُ ... این سخنان که آنان(بهودیان و مسیحیان)بر زبان می رانند خود را به اقوال کافران پیش از خود نزدیک می کنند. (قرآن کریم، سور? توبه9، آیه 30)

 

اینک قلبهای ما در انتظار روزهایی می تپند که مهدی و عیسی علیهما السّلام بازگردند و تمامی فطرتهای الهی به هدایت آن گل نرگس و گل مریم عطرافشانی کنند و هم اینک نیز با توسل به برگزیدگان الهی راه خویش را در این روزگار پیچیده و پرتلاطم می یابیم.

 

با در نظر داشتن این نکت? قرآنی که خداوند ظالمترین اشخاص را آنانی که کلام خدا را تحریف و تکذیب می کنند می شمارد (سور? انعام6، آی? 21) میلاد حقیقی حضرت عیسی علبه السّلام را تبریک می گوئیم و شما را به خواندن مقال? میلاد عیسی مسیح دعوت می نمائیم.

در این سایت برای استخراج آیات و روایات غالبا از دو نرم افزار "گنجینه روایات نور "و "جامع التفاسیر نور "  اثر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی استفاده می شود.

 

پی نوشت:

در نوشتارهای این سایت در برخی موارد از مقالات تحقیقی دانشنامه ویکی پدیای انگلیسی استفاده شده است که توسط یهودیان و مسیحیان در اثبات ادعاهای یهودیت و مسیحیت بر مبنای کتب یهودی و مسیحی ای که از دیدگاه آنان موثق شمرده می شود نوشته شده است. تذکر این نکته نیز لازم است که درجه ویکی پدیای انگلیسی به هیچ وجه قابل مقایسه با ویکی پدیای فارسی نیست. یک نمونه تحقیقات درباره اعتبار آکادمیک ویکی پدیای انگلیسی به قرار زیر است:نشریه ی علمی انگلیسیNature با تجربه ای قریب به 150 سال، که در سال2010 مسیحی توسط "گزارش نقل قولهای مجلات" Journal Citation Reportsبهعنوان ژورنال علمی ای که بیشترین ذکر نقل قول های مستند را در جهان داراست شناختهشد، در دسامبر 2005 گزارشی در مورد 42 مقاله علمی منتخب در ویکپدیای
انگلیسیEnglish Wikipedia و دایره المعارف بریتانیکاEncyclopædiaBritannica جهت ارزیابی و مقایسه صحت و دقت این دو دایره المعارف انتشارنمود. نتیجه این ارزیابی این بود که ویکپدیای انگلیسی از لحاظ دقت و صحتمقالات علمی بسیار به دایره المعارف بریتانیکا نزدیک است.

 

(from: Giles,J. (2005). "Internet encyclopaedias go head to head: Jimmy Wales"Wikipedia comes close to Britannica in terms of the accuracy of itsscience entries". Nature 438 (7070): 900–1. Bibcode:2005Natur.438.900G. doi: 10.1038/438900a. PMID 16355180.)

 

 در عین حال ما درصدد تأیید هرآنچه در ویکی پدیای انگلیسی عرضه شده است نیستیم لیکن با نقد و بررسی مستندات یهودی و مسیحی اثباتی خودشان در جهت روشن کردن حق و باطل استفاده می کنیم. چنانکه از کتبی چون صحیح بخاری سنی نیز که به هیچ وجه نزد ما معتبر نیست  نقل قول می کنیم در حالیکه درصدد تصدیق اینگونه کتب نیستیم بلکه به دنبال روشن کردن حقی هستیم که با قلم تحریف با باطل پوشانیده شده است. سعی ما بر آن بوده است که در عین ارائه کتب ارجاعی دانشنامه ویکی پدیای انگلیسی، مستندات یهودی و مسیحیِ غیر از این دانشنامه را نیز ارائه کنیم تا جایی برای شک در آنچه یهودیان و مسیحیان باور دارند باقی نگذاریم.

قرآن کریم ما را راهنمایی می کند که حق با باطل در نوشتارها و گفتارهای مخالفان پوشانیده شده است: و لا تلبسوا الحق بالباطل (حق را به باطل نپوشانید. آیه 42 سوره بقره(2)). همچنین روش احتجاج محمّد و آل محمّد صلی الله علیهم اجمعین با مخالفین نیز ما را به یافتن حقیقت در میان بواطیل راهنمایی می کند: به عنوان نمونه به  یکی ازمناظرات امام رضا علیه السّلام با  علمای ادیان متفاوت اشاره می کنیم که حضرت در عین تأیید نکردن کتبی که نزد آنان بود از عباراتی از همان کتب برای هدایت ایشان و روشن کردن بطلان ادعای ایشان استفاده می کنند. ما قسمتی از این مناظره را در مقاله مناظره امام رضا علیه السّلامعرضه کرده ایم.

منبع:maseeh.ir


94/10/24::: 11:27 ع
نظر()